احتمال بازگشت صنعت کشتیرانی جهان به وضعیت نرمال
متاسفانه پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ ، مالکان کالا تصور می کردند به آسانی می توانند نرخ کلان بازگشت سرمایه مانند بازه زمانی ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۹ را کسب کنند ، اما دوره مذکور یک دوره عادی نبود که بتوان تجربه مشابه ای را داشت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر آسیایی گروه تحقیقی کلارکسونز لندن گفت : علیرغم دیدگاه برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه صنعت کشتیرانی در یک رکود طولانی مدت باقی خواهد ماند ، اما این امکان وجود دارد که عملا صنعت مذکور در روند بازگشت به شرایط نرمال و عادی قرار گیرد .
" John d'Ancona" مدیر آسیایی گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در کنفرانس دریایی Clyde & Co در سنگاپور گفت : علیرغم دیدگاه برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه صنعت کشتیرانی در یک رکود طولانی مدتی باقی خواهد ماند ، اما این امکان وجود دارد که عملا صنعت مذکور در روند بازگشت به شرایط نرمال و عادی قرار گیرد .
"d'Ancona " در ادامه افزود : رونق صنعت جهانی کشتیرانی از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۹ را نمی توان یک دوره عادی و نرمال در تاریخ این صنعت به شمار آورد، چنانچه در مدت زمان مذکور میانگین درآمد روزانه در شاخص Clarksea حدود ۴۸ هزار و ۴۸۹ دلار برای بوده است و در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا ۱۷ ماه می سال جاری میلادی میانگین درآمد روزانه در شاخص مذکور حدود ۱۰ هزار و ۹۵ دلار گزارش شده است .
این گزارش ادامه داد : متاسفانه پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ ، مالکان کالا تصور می کردند به آسانی می توانند نرخ کلان بازگشت سرمایه مانند بازه زمانی ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۹ را کسب کنند ، اما دوره مذکور یک دوره عادی نبود که بتوان تجربه مشابه ای را داشت .
"d'Ancona "همچنین تاکید کرد : به نظر می رسد بخش فله خشک پس از یک دوره طولانی که با افت نرخ کرایه حمل دست به گریبان بوده شرایط بهبود را تجربه می کند ، از طرف دیگر ، بخش کشتی کانتینری که نیز شاهد چالش های فراوانی بوده حادثه ای مانند فروپاشی کشتیرانی هانجین را نیاز دارد تا به عنوان زنگ هشداری ، نسبت به مسائل هشیارتر عمل کند .
علاوه بر این ، در بخش فراساحل نیز برای اینکه بتوان علایمی را از بهبودی شاهد بود ، نیاز به دارو درمان بیشتری وجود دارد .
از طرف دیگر ، از آنجایی که مالکان بیشتری به سمت تناژ دست دوم گرایش دارند ، می توان انتظار داشت کشتی سازی ها چالش های بیشتری را پیش رو داشته باشند .
در ادامه این گزارش آمده است : جدای از مسائل ذخیره و عرضه ، ظهور تکنولوژی و هوشمند سازی می تواند تغییرات عمده ای را ایجاد کند .
به عبارت دیگر ، از تکنولوژی اطلاعات می توان برای به وجود آوردن ارزش در صنعت کشتیرانی استفاده کرد ، چرا که این فن آوری می تواند حمل و نقل شناورها را بهبود بخشد و تحویل کارآمدتر کارگو را تضمین کند .
صنعت کشتیرانی می تواند از داده های بزرگتر برای بهبود تحویل و کاهش حوادث بهره گیری کند و در عین حال اتوماتیکی شدن به صورت چشم گیری می تواند به عملیات ، دریانوردی ، مدیریت پرسنل و سیستم های یکپارچه سازی ناوگان کمک شایانی را ارائه دهد .